Wil jij ook een nieuwe levensstijl opbouwen? Hoe kunnen we daar precies mee beginnen en welke onderwerpen zijn belangrijk?

Ben je moe en moe van je leven zoemend voorbij, waar elke dag dezelfde routine is: je wordt wakker, je worstelt als je uit bed klimt, je sleept jezelf mee om die cafeïne-uitbarsting, het spek en de eieren, de overgebleven pizza te krijgen, dan dwing je jezelf om je klaar te maken, naar je werk te gaan, naar huis te gaan van je werk, wat TV te kijken en te gaan slapen. Dagen, weken en maanden vliegen voorbij, misschien zelfs jaren, voordat je op een dag wakker wordt en je afvraagt waar je leven gebleven is.

  • Je leven is in wat ik ‘routinemodus’ noem.
  • Je leven draait op automatisch.
  • Je hebt je niet eens gerealiseerd dat elke dag als de volgende is, totdat op een dag het duistere besef opduikt en je geschokt bent door de realiteit dat je leven voorbij raast en je geen enkele vooruitgang in het leven hebt geboekt om bijzonder gelukkig of trots op te zijn.
  • Dit kan een groot probleem zijn als er niet snel en adequaat mee wordt omgegaan.
  • Als het vandaag niet wordt aangepakt, kunt u veel dingen missen die het leven voor u in petto heeft.
  • Dus hoe kun je je leven ten goede veranderen?
  • Hoe kun je het leven ten volle gaan leven?
  • Om je leven ten goede te veranderen, moet je als eerste opstapje naar een volwaardig leven, eerst de leiding hebben over je leven.
  • En de eerste stap om de leiding over je leven te hebben is je bewust te worden van je dagelijkse gedachten, gevoelens, handelingen en gedrag.
  • Ga vandaag nog op die reis door de 4 stappen hieronder te volgen.
  • Ze zullen je openen om dat alles belangrijke deel van de vergelijking te hebben.
  • Breng bij het slapen gaan een paar minuten door om de 4 stappen te vragen en te beantwoorden om de vragen te veranderen:

1. Wat zijn twee dingen waar ik vandaag dankbaar voor ben?

Ga door je dag en zoek naar twee dingen waar je dankbaar voor bent. Het kan van alles zijn; van dankbaar zijn dat je leeft, tot dankbaar zijn dat je een baan hebt, eten, een dak boven je hoofd, water, kleren om te dragen.Denk aan je hele dag en voel en waardeer ten minste twee dingen die je dankbaar bent en die je normaal gesproken als vanzelfsprekend zou beschouwen.

2. Wat had ik anders kunnen doen?

Als er iets is wat je overdag hebt gedaan waar je niet al te blij mee bent, bedenk dan wat je had kunnen doen of zou kunnen doen om de situatie te keren.Als je nogal hard hebt gereageerd op een collega, vriend of echtgenoot, bedenk dan een manier om het goed te maken. Als je die extra grote hamburger hebt gegeten, had je hem dan kunnen vervangen door een klein broodje of een salade?

3. Wat zijn twee dingen waar ik morgen naar uitkijk?

Denk eens na over wat er morgen gaat gebeuren. Denk aan de goede dingen die de volgende dag voor je heeft. Als je alleen maar aan negatieve dingen denkt, neem dan een paar minuten de tijd om ze in je eigen gedachten om te zetten om een uitkomst te bereiken die je graag zou willen. Stel je voor en stel je voor dat de situaties zo uitpakken als je zou willen.Op deze manier zult u zich enthousiaster voelen over morgen, waarbij u zich optimistischer zult voelen dan normaal gesproken het geval zou zijn.