Ben je moe en moe van je leven zoemend voorbij, waar elke dag dezelfde routine is: je wordt wakker, je worstelt als je uit bed klimt, je sleept jezelf mee om die cafeïne-uitbarsting, het spek en de eieren, de overgebleven pizza te krijgen, dan dwing je jezelf om je klaar te maken, naar je werk te gaan, naar huis te gaan van je werk, wat TV te kijken en te gaan slapen. Dagen, weken en maanden vliegen voorbij, misschien zelfs jaren, voordat je op een dag wakker wordt en je afvraagt waar je leven gebleven is.

  • Je leven is in wat ik ‘routinemodus’ noem.
  • Je leven draait op automatisch.
  • Je hebt je niet eens gerealiseerd dat elke dag als de volgende is, totdat op een dag het duistere besef opduikt en je geschokt bent door de realiteit dat je leven voorbij raast en je geen enkele vooruitgang in het leven hebt geboekt om bijzonder gelukkig of trots op te zijn.
  • Dit kan een groot probleem zijn als er niet snel en adequaat mee wordt omgegaan.
  • Als het vandaag niet wordt aangepakt, kunt u veel dingen missen die het leven voor u in petto heeft.
  • Dus hoe kun je je leven ten goede veranderen?
  • Hoe kun je het leven ten volle gaan leven?
  • Om je leven ten goede te veranderen, moet je als eerste opstapje naar een volwaardig leven, eerst de leiding hebben over je leven.
  • En de eerste stap om de leiding over je leven te hebben is je bewust te worden van je dagelijkse gedachten, gevoelens, handelingen en gedrag.
  • Ga vandaag nog op die reis door de 4 stappen hieronder te volgen.
  • Ze zullen je openen om dat alles belangrijke deel van de vergelijking te hebben.
  • Breng bij het slapen gaan een paar minuten door om de 4 stappen te vragen en te beantwoorden om de vragen te veranderen:

1. Wat zijn twee dingen waar ik vandaag dankbaar voor ben?

Ga door je dag en zoek naar twee dingen waar je dankbaar voor bent. Het kan van alles zijn; van dankbaar zijn dat je leeft, tot dankbaar zijn dat je een baan hebt, eten, een dak boven je hoofd, water, kleren om te dragen.Denk aan je hele dag en voel en waardeer ten minste twee dingen die je dankbaar bent en die je normaal gesproken als vanzelfsprekend zou beschouwen.

2. Wat had ik anders kunnen doen?

Als er iets is wat je overdag hebt gedaan waar je niet al te blij mee bent, bedenk dan wat je had kunnen doen of zou kunnen doen om de situatie te keren.Als je nogal hard hebt gereageerd op een collega, vriend of echtgenoot, bedenk dan een manier om het goed te maken. Als je die extra grote hamburger hebt gegeten, had je hem dan kunnen vervangen door een klein broodje of een salade?

3. Wat zijn twee dingen waar ik morgen naar uitkijk?

Denk eens na over wat er morgen gaat gebeuren. Denk aan de goede dingen die de volgende dag voor je heeft. Als je alleen maar aan negatieve dingen denkt, neem dan een paar minuten de tijd om ze in je eigen gedachten om te zetten om een uitkomst te bereiken die je graag zou willen. Stel je voor en stel je voor dat de situaties zo uitpakken als je zou willen.Op deze manier zult u zich enthousiaster voelen over morgen, waarbij u zich optimistischer zult voelen dan normaal gesproken het geval zou zijn.

Soms breken we vaak onze hersenen om dingen uit te zoeken, beslissingen te nemen, dingen te laten gebeuren, antwoorden te krijgen, of iets uit het niets op te bouwen; maar soms lijkt het allemaal zo moeilijk. In plaats van die met de juiste antwoorden, neem je een pauze en laat je de juiste antwoorden naar je toe komen. Op het moment dat u de waarschijnlijkheid ziet, kan de juiste reactie waar u naar op zoek bent, wat die ook mag zijn, voortkomen uit een flits van inzicht of geleidelijk weten.

Het kan soms moeilijk zijn om je te focussen op de belangrijke zaken in het leven

Mensen kunnen wakker worden en hun intuïtie ontwikkelen, zelfs als ze denken dat ze die niet hebben. In feite is het te vinden in de rechterkant van de hersenen. Een goed ontwikkelde intuïtie lijkt een superkracht te zijn, vooral wanneer mensen deze geweldige flitsen krijgen. Als dit gebeurt, moet je naar je gevoel luisteren. Als je een buikgevoel krijgt, is het niet goed om dat te negeren. Verbeter dat facet van je intuïtie door je darmen te onderzoeken wanneer je beslissingen moet nemen. Als je intuïtie je anders vertelt, let dan op. Negeer het nooit. Je zou later spijt kunnen krijgen van je beslissing.

  • Bijvoorbeeld als je met iemand bent. Let op als je je door die persoon moe en uitgeput voelt of energiek en levendig. Sommige mensen zullen het leven uit je laten leeglopen en je naar beneden slepen. In het geval dat je je niet goed voelt bij iemand, probeert je instinct je iets te onthullen. Het instinct komt in de regel direct naar ons toe. Ze komen plotseling. Op het moment dat die minuten toeslaan, laat je ze niet meer los. Neem ze op, en volg ze op.

Er zijn genoeg dingen die je kunt regelen als je vertrouwen in jezelf wil hebben

Door te leren vertrouwen op je instinct kun je de berichten herkennen, luisteren en handelen in overeenstemming met wat voor jou geldt. Als er mogelijkheden in je schoot vallen, kun je het gevoel hebben dat een of andere onzichtbare kracht je stille verzoek heeft ingewilligd, wat vaak gepaard gaat met een gevoel van sprakeloosheid, of ongeloof. Als u dat gevoel heeft, is de zoektocht naar oplossingen voorbij.

  1. Je gaat door een extreem moeilijke tijd om je focus te vinden. Je bent angstig en gestresst. Je wilt alleen zijn. Neem een paar minuten meditatie om in contact te komen met je intuïtieve vermogen. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, maar kom er in ieder geval even alleen uit. Maak een wandeling, of buig in de badkamer of zoek een plek waar je alleen kunt zijn om je aandacht terug te krijgen.
  2. Een andere manier om af te stemmen op je intuïtieve vermogen is het zoeken naar serendipiteit en synchroniciteit. Serendipiteit is plotseling gunstig voor het geluk, of toevallige onthulling. Synchroniciteit is een handige, belangrijke gebeurtenis. Stel ze in en je hebt van die verbijsterende minuten waarin je per ongeluk precies het juiste ding op het perfecte moment vindt.
  3. Maar de belangrijkste stap is om ervoor te zorgen dat u een moment neemt om op uw gedachten te letten en te zien wat er opduikt voor, tijdens en na het doen van deze activiteiten.